Google+

St Anton (3)

Scrie un comentariu

martie 14, 2007 prin alexosu

Ziua de schi nr. 4

M-am trezit in a 4a dimineata de stat la St Anton ingrozit ca cineva nu a mai aprins lumina afara. Soarele care tinuse cu noi tot timpul fusese inghitit de nori. Mai mult, in statiune mai si ploua usor. Oribil. Drept pentru care o parte a decis sa plece la Zurich (200 km) pentru o scurta vizita. Cealalta parte a luat drumul Lech-ului, cu masina.

Lech e destul de diferit de St Anton. E mai „asezat”, dar si mai aglomerat si masinile traverseaza tot orasul, ceea ce nu e cazul in St Anton. Mi-a placut faza cu parcarea subterana chiar vizavi de unul dintre telescaune. Am stat prea putin sa mai trag si alte concluzii.

Din partiile din Lech nu am inteles mare lucru, din cauza de vizibilitate. La inceputul zilei a fost o ceata din cauza careia nu vedeam mai mult de 20m. Dupa ora 11.00 a inceput sa ninga la greu. Cu fulgi mari si grei. Jos, evident, ploua. Totusi, in Lech am gasit o partie pe care era instalat un radar. Dupa alte documentari intensive am vazut ca exista aceeasi chestie si in Randler, dar noi nu am mai ajuns si acolo. Ei, radarul era pus pe o fasie cu inclinatie de maxim 20 de grade, lunga de vreo 200m si lata de vreo 3-4m, pe partea stanga a partiei 35. Viteza maxima – 66.4 km/h. Si nu mi s-a parut o viteza extrem de mare. Probabil ca o viteza medie cu care ma dau e undeva in jur de 70-75 km/h. Viteza maxima as zice ca e undeva pe la 85 km/h. Pe de alta parte, nu cred ca am trecut vreoadata de 90 km/h.

Asta a fost highlight-ul zilei. Fara offpiste, ca nu vedeam nimic. Pe la 12-13 am plecat acasa. Oricum tibia mea dreapta arata destul de rau, si asta inca din prima zi. Dupa Lech m-am mai procopsit cu o julitura in spatele genunchiului drept. Nu am idee ce si cum.

Ziua de schi nr.5

A 5a zi a fost mai proasta ca cea de dinainte, din punct de vedere al vizibilitatii. In prima parte zilei am avut ceva noroc ca am ghicit zonele in care nu prea era ceata. Dar nu a durat mult pana cand tot muntele a fost acoperit. Mai jos de 1800 era mai bine, dar acolo zapada era la fel de proasta ca in fiecare zi.

Totusi, a fost o zi buna pentru ca am inchiriat din nou schiuri. De data asta, din cauza de zapada si vizibilitate, o pereche de Stockli Laser Race SC, schiuri de slalom. Curand si review-ul.

Ziua de schi nr. 6

De departe cea mai buna zi de schi dintre toate. Vreme se indreptase, adica era din nou soare, chiar daca era ceva mai frig decat in primele zile si era si ceva vant. Nu m-a deranjat deloc. Schiurile mele au fost ideale pentru conditiile date.

Peste tot se pusesera vreo 10 cm de zapada proaspata. Nu pot sa ii zic powder, ala e de la 30 cm in sus. Asa ca m-am repezit in zona 15/15a, unde a fost un deliciu. Am deschis mai multe trasee in ziua cu pricina. Totusi, coborarea preferata a fost printre teleshiul Tanzboden si partia 11, traversand la 9 si 4a, cu coborare pana in 4. Plecare de pe un platou aranjat bine de powder, continuare printr-un horn destul de stramt, dar si destul de scurt ca sa poata fi coborat drept, si mai departe fara emotii sau probleme pana in 4.

Pe la ora 2 am decis sa luam telecabina care se cheama Valluga. De fapt nu ajunge pe Valluga, ci pe Vallugagrat (2650). Intre cele doua mai e o cabina mica, un fel de condola antica. Skipassul nu include si asta, iar coborarea am inteles ca se face numai asistat de un ghid. Cert e ca nu existau urme de la Valluga spre partia 19 care pleaca de la Vallugagrat. Aici zapada era de departe cea mai buna pe care am gasit-o in toata zona. Faptul ca nu prea bate soarele in vale si ca e destul de frig inseamna ceva. De aici am mai coborat o data pe langa 15a, pe o linie noua pentru mine, dar deja batuta de altii.

Ultima coborare – Kandahar-Kapall, pe care o mai facusem cu 1 zi inainte. Interesanta pentru o partie :). Si lunga, de la 2330 pana la 1304, in St Anton. Pana la 1850 – foarte buna, dupa care incepeau hopuri, gheata sau zapda flescaita.

Cam asta a fost schiul la St Anton. A meritat din plin, dar daca m-as mai duce, as face-o undeva la mijlocul lui februarie. In martie deja incepe sa se incalzeasca, iar zonele de off-piste nu mai sunt asa fun. M-as mai duce la St Anton. Daca partiile le-am cam facut, mai putin in zona Randler, pentru off-piste posibilitatile sunt nelimitate. E atata munte ca e imposibil sa il faci pe tot in 6 zile.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

View Alexandru Borşan's profile on LinkedIn
%d blogeri au apreciat: