Google+

RoNewMedia

5

mai 30, 2008 prin alexosu

Ieri am chiulit – toata ziua am fost la RoNewMedia. A fost bine ca m-am revazut cu o multime de oameni misto.

Dar cum a fost conferinta in sine?

Pai a inceput bine, cu Leon Levitt si Jo Groebel. Discursurile lor au avut multe puncte comune, dar diferenta a fost foarte mare, ca abordare cel putin. Levitt e genul de VP care stie despre ce vorbeste, care prezinta in continuu si, deci, e un public speaker foarte bun. Pragmatic, clar, concis. Groebel vine din mediu academic, de aici o abordare mai didactica, putin mai filosofica. S-au completat foarte bine si s-au incadrat perfect in timp.

Calupul doi ar fi trebuit sa fie cel mai interesant, din punctul meu de vedere. Vorbeau Biris, Novac, Ionescu, Fusu, Seceleanu si Pantazi (nu mai pun linkuri, prea ii stie toata lumea :)) urmau sa vorbeasca despre antreprenoriat web@ro. Din pacate formatul si moderatorul au ucis orice urma de suspans, de interactivitate. A iesit o discutie lunga, plicticoasa si care nu a dus nicaieri. Mare pacat ca niste oameni care ar avea atatea de spus nu au fost folositi cum trebuie.

A urmat discutia despre publicitate online, unde au vorbit Darren Patterson, Petar Pavic, Mihai Fanache, Val Voicu, Mugur Patrascu, Calin Rotarus si Marius Deak.

Darren Patterson a vorbit, normal, despre planurile Y!@ro. Foarte interesanta ideea de „exchange” – bursa de publicitate online. Simpla si, cel putin aparent, eficienta. La fel si prezentarea. Petar Pavic a prezentat cateva idei care au functionat in spatiu lor (Croatia si zona). Am retinut un social network bazat pe photo-share care a pornit ca proiect HP, dupa care continuat cu un alt partener. Cam asa ceva cred ca trebuie urmarit la modul general – proiecte care sa poata sta in picioare si daca sponsorul se retrage cand si-a terminat campania.

Mihai Fanache a vandut Media Caffe care vinde Yahoo. Vorba lui Novac, Yahoo reseller. Un discurs monoton, destul de lung (cel putin asa a parut) si care ne spunea ca Yahoo e cel mai tare, dar cu argumente subtirele. Val Voicu a vorbit despre televiziunile digitale – celebrul http://www.feminis.ro se duce in directia asta.

Mugur Patrascu cred ca a fost foarte emotionat. A avut vocea gatuita de cateva ori. In afara de asta, a avut o intrebare la care nu inteleg de ce nu a avut si raspuns. Adica intrebarea era „De ce nu s-a gandit niciun brand sa interactioneze cu Liga 1 din Fifa 2008, varianta online? Burger, de exemplu”. Si eu ma intreb, chiar asa… de ce nu… let’s say… hm… Bergenbier. Berea fotbalului romanesc. Prietenii stiu de ce… samd. Doar e in curte la ei. Si el a vandut mult iLeo. Nu stiu cu cat succes.

Calin Rotarus si Marius Deak au avut cele mai interesante prezentari, dintre speakerii romani. Destul de tehnice, destul de aride undeori, dar foarte utile pentru multa lume din sala. Ideea de baza e simpla: traficul nu e totul, mai conteaza si calitatea. Si ca munca nu strica :).

Inainte de pauza de masa, Iulian Comanescu i-a moderat pe Mircea Gheorghe (Starcom), Bogdan Gheorghe (Softpedia), Radu Ionescu si Doru Panaitescu. Discutia a fost mult mai buna si m-a facut mult mai atent decat cea de dimineata, desi formatul a fost cam acelasi. Probabil ca diferenta a venit de la moderator. Si aici, desi discutia s-a axat pe trafic, ideea a fost ca traficul, in sine, nu inseamna aproape nimic. Ce se intampla mai departe e mai important. Si despre SATI vs Trafic, majoritatea fiind de parere ca SATI e un tool mult mai profi.

Culmea, cea mai interesanta sectiune, din punctul meu de vedere, a fost cea care nu promitea mai nimic – publicitatea pe telefoane mobile. Din prezentarea lui Jasper de Vreugt reiesea ca e the next hype. Robert j de Heer a fost mai ponderat. Mi-a placut cum a impartit sursele de venit: din content, din video si din advertising. Evident ca partea de content e moarta (wap, i-mode, you name it). Calul de pariat este, of course, advertisingul. Care daca e facut cu cap, e cea mai targetata comunicare din tot mixul. Marian Costache a avut o prezentarea cam dezordonata, din care am inteles ca se poate face ceva si prin Bluetooth. Dar nu am inteles exact ce si cum – e posibil din cauz de oboseala.

Ultima parte a fost mult sub asteptari. Melanie Shah a avut o prezentarea care se anunta promitatoare, foarte documentata samd, dar vocea muuult prea calda si linistita a avut un efect de somnifer. A trebuit sa ies din sala ca as fi riscat sa adorm. Sunt sigur ca a fost vina mea, only. Asa ca l-am ratat si pe Danny Dagan. Titlul mi-a dat senzatia ca prezentarea va fi „for dummies”, asa ca am zis ca mai bine socializez.

I-am mai prins pe Lucian Despoiu (Kondiment), care a zis multe, dar am retinut numai ca a facut campania pe online pentru Mazare si ca a trebuit sa vorbeasca la Yahoo Europe ca nu mai avea loc de contacte pe mess, si pe Ionut Oprea care a incheiat ziua si tot evenimentul. Din prezentarea lui Ionut (Marketing si comunicare pe bloguri) am inteles ca numai proiectele facute de Blog Agency au insemnat ceva, restul – slab. Inclusiv Audi. :).

Concluzii: strainii sunt super profi, stiu despre ce e vorba, stiu sa vorbeasca si vin foarte pregatiti. Ai nostri, mai pe relaxare, dar foarte decisi sa vanda. Evident, au fost execeptii, si de aici trag concluzia ca, nu-i asa?, daca se vrea, se poate.

Asta a fost. Nu am auzit prea multe chestii noi, nu mi s-a schimbat optica sau reperele. Pana la urma cred ca evenimentele de genul asta sunt mai utile din prisma networkingului, asa cum zicea si Sergiu. Deci, pana data viitoare.

5 gânduri despre „RoNewMedia

  1. Salut Alex,

    Ma bucur sa mai vad pe ici-colo cate un comentariu. Alaturi de post-ul tau in ceea ce ma priveste vreau sa vin cu o precizare. In publicitate ca si in orice alt domeniu, de fapt, sunt 3 categorii de lucruri:
    -cele care se fac doar pe hartie, toata lumea stie ca sunt posibile dar nu apuca sa treaca macar de faza de prototip, nimeni nu stie de ce;
    -cele care se fac pe hartie, cu chiu, cu vai ajung in faza de prototip si mor asa;
    -cele care se fac pe hartie si apoi si in serie si lumea da in sfarsit bani pe ele.

    Statisticile, extrem de triste, la nivel global spun ca din totalul de inventii la nivel global doar 10% ajung sa fie cu adevarat aplicate. Cauzele ar fi multiple.

    Eu sunt inventator si pasionat pe anumite domenii, printre care si descoperirea de noi variante/metode de comunicare publicitara. Imi face mare placere sa dau lamuriri ce inseamna treaba asta si cum se poate trai din asa ceva.
    Cunoscand mai bine despre ce e vorba, cand inventezi ceva, va creste cu siguranta interesul pe acest domeniu.

  2. alexosu spune:

    Marian, sper ca nu te-a deranjat comentariul meu. M-am prins, in mare, despre ce era prezentarea de ieri, am inteles la modul general cum ar functiona reclama prin Bluetooth. Nu mi-a placut ca eram cam obosit si ca, pe alocuri, prezentarea insista prea mult pe tehnicalitati. Probabil ca au fost oameni in sala care au apreciat detaliile astea.
    Cu ocazia asta, insa, am dat de un blog pe care nu il stiam :). Cheers.

  3. Alex,

    Eu sunt inventator si sunt fericit cu asta. In plus, sunt inginer. Din pacate, unul din putinii ingineri din publicitate. Mi-ar fi fost rusine sa vin fara ceva „tehnic”.

    Nu ma deranjeaza cand se vorbeste despre mine, indiferent ca este elogios sau nu.

    Eu am nevoie de ajutorul vostru al tuturor sa fac cunoscuta munca mea. Ma refer nu doar la Bluetooth ci la toate celelalte lucrari.

    Prin urmare, atata vreme cat se vorbeste despre mine si mai ales despre lucrarile mele e OK. Romania duce mare lipsa de inventatori. Am pentru tine niste statistici extrem de triste daca vrei.

  4. nana spune:

    „Mugur Patrascu cred ca a fost foarte emotionat. A avut vocea gatuita de cateva ori. In afara de asta, a avut o intrebare la care nu inteleg de ce nu a avut si raspuns. Adica intrebarea era “De ce nu s-a gandit niciun brand sa interactioneze cu Liga 1 din Fifa 2008, varianta online? Burger, de exemplu”. Si eu ma intreb, chiar asa… de ce nu… let’s say… hm… Bergenbier. Berea fotbalului romanesc. Prietenii stiu de ce… samd. Doar e in curte la ei. Si el a vandut mult iLeo. Nu stiu cu cat succes.”

    eu as zice ca raspunsul ar fi ca targetul Fifa 2008 s-ar suprapune partial cu minorii care nu au voie sa consume Burger? 🙂

  5. alexosu spune:

    Minorii nu au voie sa consume Burger?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

View Alexandru Borşan's profile on LinkedIn
%d blogeri au apreciat: