Google+

Cand advertisingul NU functioneaza…

3

august 29, 2008 prin alexosu

Imi place publicitatea, dar sa fie buna :). Imi place sa cred ca si functioneaza, dar uitandu-ma la mine, imi dau seama ca e asa si nu prea.

Altfel, cum naiba sa imi explic faptul ca beau Ursus, desi nu tin minte sa imi fi placut vreodata comunicarea lui? Sau  ca nu beau Tuborg, desi ultimile spoturi imi plac maxim? Sau ca nu beau Ciucas, desi Cornel mi se pare un mare om? Si exemplele pot continua.

Btw, Filip are chiar si flog. How cool is that?

Pana la urma, publicitatea NU vinde, ci creaza premisele de a vinde. Da la o parte bariere. Face lipeala, dar nu garanteaza succesul relatiei brand/consumator, oricat de mare ar fi bugetul si oricat de tare ar fi creatia. In cazul meu, Ursus nu avea ce bariere sa dea la o parte, probabil. M-am trezit cu un Ursus in brate acum multi ani, si asa a ramas. Sunt imun :).

LE: era sa si uit. Aveam si exemplul ala bun, cand advertising does work. Delaco a inlocuit Hochland. In plus Toni are si un blog foarte cool. Blogul inca e in picioare, dar Toni nu mai zice nimic. Pacat.

3 gânduri despre „Cand advertisingul NU functioneaza…

  1. Cocunus spune:

    Publicitatea vinde! Din punctul meu de vedere datorita publicitatii cumpar anumite produse pentru a le incerca. De exemplu toate cosmeticele de la tv. Am cumparat in ultimii 3 ani o gramada de farduri rimmel doar pt ca imi place spotul cu kate moss si am cumparat (si aruncat) o tona de produse anticelulitice pentru ca s-ar parea ca toate clipurile publicitare pt acest gen de creme sunt foarte bine facute si chiar (cel putin in cazul meu) au reusit sa-mi „intunece” rationalul (now they are gone). Totusi doar de dragul reclamei nu am ramas fidela unui anumit brand (daca acesta nu-mi place). Ma amuza fantastic reclamele Orange dar raman client fidel Vodafone doar pentru ca am deja o gramada de beneficii datorate abonamentului care va implini curand frumoasa varsta de 7 ani.
    Si totusi publicitatea m-a fidelizat intr-un anumit caz (ce-i drept si produsul este foarte bun). Chanel (yes… i’m posh). Reclamele sunt atat de bine facute, brand-ul in sine ma atrage atat de mult incat (de cand am ceva mai multi bani) sunt fidela Coco Mademoiselle (iubesc conceptul din spatele parfumului), cremelor chanel samd. Poate ca exista si produse mai bune (si mai ieftine) dar nu sunt dispusa sa le incerc (inca) deoarece intreaga poveste chanel este exact pe gustul meu si mi-a dat o mare dependenta.
    Exact aceasi situatie e si cu Coca Cola. Deja gustul nu prea imi mai place, sunt constienta ca doar ma ingrasa si imi faciliteaza cosurile de pe fata insa raman dependenta de cola. Cand era reclama in metrou, dinspre unirea si universitate (pe zid, in timp ce mergeai cu metroul), cum ieseam din vagon trebuia sa-mi iau o cola. Clipurile de Craciun ma omoara (nu-mi imaginez Craciun fara cola)! Aici publicitatea m-a fidelizat si inca ma tine (goddamit).
    Anyway, to cut the story short (daca se mai poate), fidelizarea tine de sugestbilitatea clientului si de conceptul de smart buyer. Si mai tine si de targetul caruia i se adreseaza (cu cat e mai mic si mai precis targetul cu atat sansele de reusita sunt mai mari; vezi chanel). Eu recunosc ca atunci cand vine vorba de bere, detergent, anumite feluri de mancare etc sunt imuna. In schimb cand e vorba de anumite slabiciuni ale mele publicitatea bine facuta reuseste sa ma manipuleze.

  2. Tom spune:

    sau eu ca am aproape un lovemark cu heineken, cu toate ca pe publicitate nu m-a dat pe spate

  3. alexosu spune:

    Coco, ultimul cuvant e cheia – cu bunele si relele care vin cu pachetul. Deci nu e vorba de vanzare in sine.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

View Alexandru Borşan's profile on LinkedIn
%d blogeri au apreciat: