Adv vs TV
7octombrie 23, 2008 prin alexosu
E o constatare generala ca publicitatea e pe trend descendent. Ca calitate, vorba poetului. Daca dam la o parte luna octombrie, toata lumea e pe plus bine de tot. Asta ca sa vorbim si de cantitate. Deci advertisingul, chiar si slab, a vandut.
Sa revenim. Publicitate trebuie sa concureze cu emisiunile TV, cu filmele si in general cu contentul de pe TV. Sau din presa, sau de pe web samd. Dar ce faci cand concurenta e din ce in ce mai slaba? Cred ca e normal ca publicitatea buna sa vina in contextul unui continut media bun. Trebuie. Altfel nu razbate. Cand calitatea continutul scade, scade si advertisingul. Exceptiile nu se pun.
Chestia asta se vede si la modul cel mai obiectiv: nu avem Ad’Or si nimeni nu pare sa ii fi simtit lipsa. Golden Drum-ul de anul asta a fost cel mai slab din ultimele editii pentru publicitatea romaneasca. Si tot asa. Nici macar ghosturile nu mai sunt bune :). Din nou, normal – ca sa faci ghosturi bune, trebuie sa ai constant idei bune. Deci campanii bune.
Si tot asa…
cum cuantifici calitatea productiilor tv?
ce e un ghost?
@Polonicul Mov
Un ghost e un spot/print facut special pentru festival. Chestii pe care nu le vezi mai deloc prin media, dar despre care auzi ca au castigat premii de creatie. Toate, dar absolut toate, sunt prezentate ca fiind relevante pentru client si consumatori. E o discutie lunga. Cred ca daca dai pe un forum de adv search dupa „ghost” te lamuresti repede.
@Ion
Te uiti la TV si daca iti vine sa borasti inseamna ca programele sunt proaste. Nu mai insista cu relativisme d-astea, ca nu ajungi nicaieri.
eu zic sa se faca o campanie de sfidare a clientului, generala, la toate agentiile, prin care sa se lase ideea sa primeze, originalitatea, nu ce vor ei. trebuie sa ii convingeti ca ce vor ei e irelevant!
Go, Tom, go! 😀
deci n-ai niste criterii. mie imi pare ca tocmai productia tv creste si in calitate si in cantitate. dar si eu merg tot pe impresie generala.
Ion, criteriul e foarte simplu. Ti-am mai zis de el, se numeste „bun simt”. Il am.