Google+

Virale – folosesc la ceva?

Scrie un comentariu

mai 7, 2009 prin alexosu

Tocmai citeam un comunicat de presa care anunta un viral. E putin aiurea, cred ca ordinea ar trebui sa fie exact invers – intai primesc de la 10 prieteni filmul pe mail, mess, twitter, facebook samd si apoi citesc comunicatul de presa, ca profesionist constiincios ce sunt. 

Cum ajunge, totusi, un viral sa fie viral? Cred ca trebuie indeplinite doua conditii: insight-ul si exagerarea. Toate viralele bune pe care le stiu le au pe ambele. Pot fi discutate mult cele doua conditii – despicate, analizate, comparate etc. Ar mai fi de discutat umorul, pentru ca trendul cam asta e. Evident, exista virale fara umor (spoturi sociale, in general), dar procentul e foarte mic, din cultura mea generala.

Nu vad de ce un spot tv bun nu ar avea sanse sa devina viral. Diferenta majora e ca brandul e mai mult o semnatura a spotului (in virale) si mai putin un actor principal (in spoturi tv). Dar si aici sunt multe contra-exemple. 

Si inca o intrebare: ajunge, pentru un brand, ca un viral sa fie viral? E eficient? Mi-a placut spotul Vodafone – Youth de anul trecut, dar cand am ajuns pe site-ul din semnatura m-am enervat brusc. Si-a facut treaba ceva mai bine decat un banner obisnuit, dar bounce-ul a fost instant. Pe de alta parte, nici nu mai sunt in target :).

Cred ca functia principala a unui viral nu e sa duca trafic intr-un site (deci obiectiv cantitativ), ci sa ofere un pic de divertisment mai putin agresiv din punct de vedere comercial, dar folositor brandului ca imagine (deci obiectiv calitativ). Asta presupunand, evident, ca e viral (deci ca are cateva zeci de mii de vizualizari pe Youtube). Adica obiectiv fix cantitativ.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

View Alexandru Borşan's profile on LinkedIn
%d blogeri au apreciat: