De ce NU ai vrea sa lucrezi in publicitate?
1august 13, 2009 prin alexosu
Articolul e raspunsul pe care mi-l dau singur la ce ziceam aici.
In publicitate trebuie sa stii sa pierzi. De fapt nu neaparat sa pierzi, cat sa poti sa accepti ca nu toate ideile in care crezi cu tarie vor fi transpuse in campanii.
In general, la o prezentare trebuie sa mergi cu mai multe idei. Mai mult de 2, cum ar veni. In cel mai fericit caz, trece una. Celelalte, evident, sunt over & out. Dar tu ai participat la nasterea lor, la cresterea lor. Le-ai argumentat, le-ai prezentat si ai crezut in fiecare.
Exista si situatia cand dupa multe prezentari si zeci de idei, inca nu ai reusit sa vinzi ceva. Nu dicut acum motivele, nu asta e important. Ci faptul ca urmatoarea data, trebuie sa te duci cu chestii noi. Iar la un alt client, in principiu, nu prea poti sa te duci cu chestii deja prezentate si respinse, pentru ca foarte rar se potrivesc.
O varianta e ca toate lucrurile astea te motiveaza. Si e foarte fezabil si normal. Lucrezi, ai idei, vin altele si tot asa. Dar se poate si contrariul. Sa te frustrezi, sa te enervezi, sa te arzi. Si nici macar nu sunt asa de departate cele doua situatii.
Deci nu totul este perfect in publicitate…
Publicitatea este un razboi.
La fel ca si in sport, exista victorii si exista si infrangeri.
Ce inveti din toate aceste experiente conteaza.